اموزش کیوکوشین کاراته
اموزش کیوکوشین کاراته
کیوکوشین خوزستان
نوشته شده در تاريخ جمعه 24 شهريور 1391برچسب:, توسط سارا گلچین |

در ابتدا باید به اطلاع شما رساند که در مسابقات کیوکوشین کاراته استفاده از هرگونه دست کش و ضربه گیر ممنوع است و فقط در مبارزات خرد سالان آن هم به صورت مشورتی و تصویب شده جایز است و تنها ضربه گیری که در همه رده های سنی مسابقات الزامی ایست بیضه بند میباشد و در خیلی از رشته های رزمی فنونی از کشتی یا جودو و یا امسال آن استفاده میشود که مبارزین همچون کشتی گیرها همدیگر را خاک میکنند ولی در کیوکوشین بیش از 2 ثانیه نمیتوان  حریف را گرفت و اگر هم گرفته شد باید بدون زمین زدن اجرای ضربه کند.                  
مبارزات کیوکوشین کاراته به دلیل اینکه ضربات دست به صورت (جودان سوکی) خطا تلقی شده و ممنوع است پس میبایست دو مبارز از ضربات مشت به سینه- شکم – زیر کتف – زیر بغل -  روی دنده ها- روی بازو و دست و حتی ضربات آرنج به قسمت های مذکر استفاده نمایند آن هم بدون کنترل و با حداکثر قدرت و صرف اینکه ضربه به قسمتهای ذکر شده اثابت کرد امتیاز محسوب نمیشود بلکه پس از وارد کردن ضربه باید حریف احساس درد نماید تا نیم امتیاز (وازاری) محسوب شود و اگر حریف پس از خوردن ضربه و احساس درد سریع به ادامه مبارزه نپردازد یک امتیاز کامل (ایپون) واگذار میکند و میبازد. لازم به ذکر است کیوکوشین کاراته نسبت به سایر رشته های رزمی دارای کمترین خطا میباشد. ناگفته نماند غیر از بیضه ضربات پا و زانو به تمامی قسمتهای بدن از روبرو آزاد است و چنانچه ضربه پا نسبتا محکم به قسمت سر و صورت حریف اثابت نماید و حتی اگر هم حریف احساس درد نکند نیم امتیاز دارد و اگر احساس درد کرد یک امتیاز کامل به حریف واگذار کرده و بازنده میشود و در صورت ضربه زدن با پا و زانو به قسمتهای پائین (غیر از گلو تا نوک انگشتان پا) مثل ضربات دست هیچ امتیازی ندارد مگر آنکه حریف احساس درد نماید و ادامه آن... .

بنابر این با  ممنوع بودن ضربات دست به صورت باید مبارزین نزدیک یکدیگر باهم به مبارزه بپردازند تا آخررین قدرت به یکدیگر ضربه وارد نمایند تا پس از احساس درد حریف امتیاز کسب کنند. حال شما تصور کنید حریفتان تا فاصله 30 یا 40 سانتی متری شما ایستاده و با ضربات مشت پر قدرت  بدون مکث به صورت متوالی به دنده ها و شکم وحتی آبگاه شما وارد میکند ....

 

 و یا اینکه در فاصله 50 سانتی شما ایستاده و با آخرین قدرت با ساق پای خود (سونی ) یعنی استخوان محکم شده خود به قسمت ران پای شما و یا شکم و دنده های شما و یا حتی مستقیما حمله کرده و با ساق پای خود به ساق پای شما ضربه وارد نماید و یا با پاشبه پای خود (کاکاتو) و یا پنجه پای خود (چوسوکو) و یا با زانوی خود (هیزا) با قدرت به شکم و آبگاه شما ضربه مستقیم وارد کند.....

  شما باید بدنی همچون آهن داشته باشید تا بدون هیچ ضربه گیری حتی احساس درد هم نکنید که نیم امتیاز دهید چه برسد به اینکه بنشینید و قادر به ادامه مبارزه نشوید.

پس به جرات میتوان گفت کیوکوشین با این قوانینی که دارد سنگین ترین و حتی خشنترین سبک است. البته شاید بعضی افراد با دیدن چنین مبارزاتی پیش خود فرض کنند که به هیچ شکل ممکن نمیتوانند همچون کیوکوشین کاران ضربات را تحمل کرده و با همان قدرت ضربه به حریف وارد نمایند ولی با اطمینان میتوان گفت کسی که شروع کند و ادامه دهد بدون شک و تردید قوی خواهد شد چه بسا همه کیوکوشین کاران با این قدرت متولد نشده اند و با تمرین به این قدرت رسیدند . چه کیوکوشین کارانی که قبل از آشنایی با این سبک جزو ضعیف تری ها بودند ولی با تمرین به پرقدرت ترین شخص تبدیل شدند و چنانچه در عکس بالا مشاهده میکنید بانوانی که این سبک را شروع و تمرین کرده اند صاحب چنین قدرتی هستند. و مردم عادی حتی یکی از ضربات ایشان را نمیتوانند تحمل کنند.

این همان ورزشی است که با 1000 روز (3سال) تمرین شروع شده و با 10000 روز (30سال) تمرین به اوج خود میرسد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: